Ionic 4 / App icon generation does not work

First of all, hello to all. I have a problem with the ionic v4, the splashcreen generation works fine but not the app icon. I still have the ionic icon by default, it’s been two days that I’m on it I tried everything:

ionic cordova resources android
ionic cordova platform add/remove android
ionic cordova resources --force

but nothing helps! Is this normal? My pictures are well created, I see the android folder in resources, I do not understand

Otherwise the v4 is amaziiiiiing, is there a space to donate?

my configuration

Ionic:

ionic (Ionic CLI)             : 4.10.1 (/usr/local/lib/node_modules/ionic)
   Ionic Framework               : @ionic/angular 4.0.1
   @angular-devkit/build-angular : 0.12.4
   @angular-devkit/schematics    : 7.2.4
   @angular/cli                  : 7.2.4
   @ionic/angular-toolkit        : 1.2.3

Cordova:

cordova (Cordova CLI) : 8.1.2 (cordova-lib@8.1.1)
   Cordova Platforms     : android 7.1.4, browser 5.0.4, ios 4.5.5
   Cordova Plugins       : cordova-plugin-ionic-keyboard 2.1.3, cordova-plugin-ionic-webview 2.3.3, (and 14 other plugins)

System:

NodeJS : v10.6.0 (/usr/local/bin/node)
   npm    : 6.7.0
   OS     : Linux 4.15

By french user :wink: (sorry for my english, i’m french :rofl:)

bonjour,
j’écris en français car je le suis aussi :wink:
est ce que ton fichier icone est bien en png? le miens était en jpg donc il ne me générait pas

Yes un frenchie ! Non alors j’ai trouvé mon erreur, c’est mon xaomi qui ne veut pas générer cette ***** d’icon… sur les autres appareils ça marche

translate :slight_smile:
Yes a frenchie! No then I found my mistake, it’s my xaomi who does not want to generate this icon ***** … on other devices it works

HELP ME :-/

Donc si je comprend bien tes icons sont bien generé mais c’est ton smartphonne qui ne les prend pas?

c’est ça ! mais j’ai résolé le souci, j’ai delete toutes les plateformes, et changé le numéro de version et bim comme par magie cela fonctionne =)

Ok content de l’apprendre